Cegeka neemt alle aandelen over van CRM-expert Avento. Dankzij de overname bouwt Cegeka zijn CRM-activiteiten onder andere verder uit met een specifieke mobiele Microsoft D365-oplossing voor sales en merchandising teams. Avento wordt geïntegreerd in Cegeka Business Solutions, de partner voor Microsoft D365-oplossingen binnen de Cegeka Groep. Er worden geen financiële details vrijgegeven over de overname.
Avento, met hoofdkantoor in Mechelen, heeft een mobiel CRM-systeem dat gebouwd is op Microsoft Dynamics 365 en Resco Mobile CRM. Het stelt field managers in staat om snel, efficiënt en volledig gesynchroniseerd met de backoffice te werken. Ook offline, vanop elk device en platformonafhankelijk.
Focus op specifieke industrieën & internationale mogelijkheden
Met de overname van Avento investeert Cegeka verder in zijn positie op vlak van Microsoft Customer Engagement (CRM). “De Avento-oplossingen zijn ontworpen met een sterke industriefocus, meer in het bijzonder op maat van de voedings, drank- en farmaceutische sector. We zijn er van overtuigd dat de oplossingen van grote meerwaarde zijn voor mobiele sales teams van onze klanten en dat ze een bijdrage leveren om snel en efficiënt hun uitdagingen op te lossen”, zegt Anton Vreugdenhil, CEO van Cegeka Business Solutions.
“Bovendien zien we ook mogelijkheden om deze CRM-oplossing ook in andere sectoren in te zetten en internationaal uit te rollen”, benadrukt Stefan Van Hecke, Managing Director Cegeka Business Solutions België.
Verdere ontwikkeling binnen de Cegeka-groep
“De integratie met Cegeka biedt de mogelijkheid om onze klanten op grotere schaal en binnen een breder service porfolio te bedienen. Bovendien kunnen we onze expertise verder laten ontwikkelen binnen het kader van een grote Europese organisatie die dezelfde normen en waarden uitdraagt als Avento”, besluit Tom Moortgat, CEO van Avento.